9 συμβουλές για πιο σωστές φωτογραφίες προϊόντων

Γεια σας crafters! Ονομάζομαι Αντώνης Δαυίδ, και σίγουρα θα με έχετε δει να τριγυρνώ με μια κάμερα στο Athens Mini Maker Faire ή στη Χειροτέχνικα ώστε να φωτογραφίσω τις όμορφες δημιουργίες σας! Στο σημερινό άρθρο θα σας δώσω 9 συμβουλές για να μπορείτε να έχετε επαγγελματικά αποτελέσματα στις φωτογραφίες σας είτε έχετε επαγγελματικό εξοπλισμό είτε φωτογραφίζετε τα προϊόντα σας με κινητό ή απλή φωτογραφική μηχανή. Σαν παράδειγμα, θα χρησιμοποιήσω ένα vintage σαπούνι της Taylor of London, ωστόσο ό,τι σας πω ισχύει για κάθε προϊόν. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

1. Προσοχή στο φόντο και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο φωτογραφίζετε το προϊόν σας

Όση σημασία έχει το κυρίως θέμα μας -το προϊόν δηλαδή- άλλη τόση έχει και το φόντο του καθώς και το περιβάλλον όπου φωτογραφίζουμε το προϊόν μας. Ένα λάθος φόντο μπορεί εύκολα να «θάψει» το προϊόν μας ή να τραβήξει την προσοχή του θεατή μακριά από το κυρίως θέμα μας.

Στη μια περίπτωση βλέπουμε το προϊόν να είναι πάνω σε μια ξύλινη επιφάνεια η οποία έχει σχεδόν ίδια χρώματα με τη συσκευασία άρα ουσιαστικά το προϊόν χάνεται.

Διαφήμιση στο ftiaxto.gr

Σου αρέσουν αυτά που διαβάζεις; Θα ήθελες να τοποθετήσεις σε αυτό εδώ ακριβώς το σημείο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου; Στείλε μας τα στοιχεία σου και θα σου στείλουμε όλες τις ευκαιρίες προβολής στο πρώτο Ελληνικό site για τις χειροτεχνίες. Μάθε περισσότερα…

Στην άλλη περίπτωση βλέπουμε ότι το φόντο έχει στοιχεία που δεν έχουν ίδιο χρώμα με το προϊόν, ωστόσο, αν και δεν χάνεται η συσκευασία μέσα στο φόντο, τα αντικείμενα είναι άσχετα με αυτό.

Τέλος, βλέπουμε τη σωστή φωτογραφία όπου το προϊόν έχει βγει με φόντο ένα φυτό το οποίο παραπέμπει στο άρωμά του, έτσι ο θεατής μπορεί να ταυτιστεί πολύ περισσότερο με το προϊόν.

2. Προσοχή στις λεπτομέρειες του κάδρου

Δώστε μεγάλη προσοχή στα στοιχεία του κάδρου σας. Έχει μεγάλη σημασία τι επιλέγετε να συμπεριλάβετε στο κάδρο αλλά και τι επιλέγετε να μην συμπεριλάβετε στην κάθε φωτογραφία. Αποφύγετε να δείχνετε αντικείμενα που δε σχετίζονται άμεσα με το προϊόν σας

και αν χρησιμοποιείτε καθρέφτη, φροντίστε να μη φαίνεστε εσείς ή η φωτογραφική σας μηχανή στην αντανάκλαση του καθρέφτη.

3.Προσοχή στην εστίαση του θέματός σας

Φροντίστε κάθε φωτογραφία του προϊόντος σας να είναι σωστά εστιασμένη. Φανταστείτε ότι η κάθε φωτογραφία είναι σαν άνθρωπος που μιλάει και λέει πράγματα σχετικά με το προϊόν σας. Όταν αυτή η φωτογραφία είναι θολή, τότε είναι σαν να μην ακούτε τι λέει αυτός ο άνθρωπος, άρα δεν περνάτε σωστά το μήνυμα προς τον θεατή σας. Φροντίστε λοιπόν μετά από κάθε λήψη να ζουμάρετε αρκετά στην προεπισκόπηση της λήψης που κάνατε ώστε να βεβαιωθείτε ότι η φωτογραφία σας είναι καλά εστιασμένη.

4.Κουνημένες φωτογραφίες

Εξίσου σημαντικό με την εστίαση είναι η καθαρή φωτογραφία από άποψης κίνησης. Δε θέλουμε φωτογραφίες κουνημένες γιατί αν πάρουμε πάλι το παράδειγμα με τον άνθρωπο που προανέφερα, στην περίπτωση μιας κουνημένης φωτογραφίας, είναι σαν να ακούτε κάποιον μεθυσμένο να σας μιλάει για το προϊόν.

Κουνημένες φωτογραφίες βγαίνουν συνήθως όταν δεν υπάρχει αρκετό φως. Έτσι, η κάμερά σας για να ρουφήξει περισσότερο φως χρησιμοποιεί πιο αργή ταχύτητα κλείστρου. Όσο πιο αργή είναι η ταχύτητα κλείστρου, τόσο λιγότερο παγωμένες φωτογραφίες βγαίνουν.

Αν χρησιμοποιείτε κινητό ή μηχανή τσέπης, είναι πολύ πιθανό να μην έχετε έλεγχο πάνω στην ταχύτητα κλείστρου. Μην ανησυχείτε όμως, αν φροντίσετε να φωτογραφίζετε το προϊόν σας σε συνθήκες με πολύ φως, δεν πρόκειται να βγάλετε ποτέ κουνημένες φωτογραφίες!

5.Ξεχάστε το ενσωματωμένο flash που μπορεί να έχει η μηχανή ή το κινητό σας

Όταν φωτογραφίζετε με το ενσωματωμένο flash, το φως βρίσκεται στην ίδια γωνία με τη γωνία λήψης, άρα το αποτέλεσμα είναι φτωχό γιατί δεν έχει όγκο το κυρίως θέμα σας και πολλές φορές το flash προκαλεί γυαλάδες επάνω στο προϊόν, κάτι που ρίχνει ακόμα περισσότερο την τελική ποιότητα της φωτογραφίας.

Για να έχετε καλά αποτελέσματα, φροντίστε να φωτίζετε το προϊόν σας υπό γωνία με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη φωτιστική πηγή μπορείτε. Μια πολύ εύκολη λύση για να το πετύχετε αυτό, είναι να βάλετε το προϊόν σας δίπλα σε μια λεπτή λευκή κουρτίνα και να εκμεταλλευτείτε το φως του ήλιου που περνάει μέσα από την κουρτίνα.

7.Φροντίστε να έχετε σωστά χρώματα

Η σωστή απόδοση χρωμάτων είναι πολύ σημαντική. Σίγουρα δεν θέλετε να έχετε ένα προϊόν του οποίου το χρώμα είναι μπλε αλλά η φωτογραφία το δείχνει μοβ! Δε θέλουμε λοιπόν ούτε πολύ ψυχρά

ούτε πολύ θερμά χρώματα.

Θέλουμε όσο το δυνατόν πιο ακριβή χρώματα.

Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε όταν φωτογραφίζετε σε φως ήλιου που είναι το καλύτερο φως που υπάρχει. Σαφώς υπάρχουν και εναλλακτικές όπως η χρήση εξωτερικού flash, αλλά αυτά θα τα καλύψω σε επόμενο άρθρο.

Αν δεν σας βολεύει το φως του ήλιου, φροντίστε να βάζετε τη ρύθμιση ισορροπίας λευκού της μηχανής σας σύμφωνα με το είδος φωτός που χρησιμοποιείτε. Οι περισσότερες μηχανές έχουν ρύθμιση για λάμπα πυρακτώσεως, φθορισμού, σύννεφα, σκιά κτλ.

7. Η σωστή έκθεση είναι εξίσου σημαντική με όλα τα προαναφερθέντα

Σωστή έκθεση σημαίνει σωστό φως. Δε θέλετε να έχετε υποφωτισμένες

ή υπερφωτισμένες φωτογραφίες

γιατί αυτό θα «καίει» διάφορα σημεία του προϊόντος σας. Κοινώς, δε θα τα δείχνει σωστά γιατί θα υπάρχει πολύ φως ή πολύ σκοτάδι.

Επίσης, αν οι φωτογραφίες σας είναι πολύ σκοτεινές ή πολύ φωτεινές, αυτό θα επηρεάσει και τη σωστή αναπαραγωγή των χρωμάτων που προανέφερα.

Σε επόμενο άρθρο, θα μιλήσω πιο αναλυτικά για το πώς ορίζουμε τι είναι σωστή έκθεση και τι λάθος.

8.Μη χρησιμοποιείτε φίλτρα στις φωτογραφίες σας!

Τα έτοιμα φίλτρα που έχουν τα mainstream προγράμματα επεξεργασίας όπως είναι το Snapseed ή τα social media όπως είναι το Instagramμ δε θα κάνουν τις φωτογραφίες σας καλύτερες.

Τα φίλτρα εφαρμόζουν διάφορες τεχνικές για να αλλοιώσουν τα χρώματα και τους τόνους της κάθε φωτογραφίας με σκοπό να την κάνουν πιο «καλλιτεχνική». Ωστόσο, όταν μιλάμε για εμπορικό προϊόν, δε θέλετε κάτι καλλιτεχνικό. Θέλετε κάτι που να τραβάει το μάτι, κάτι εμπορικό.

Κάποια φίλτρα ίσως κάθονται καλά σε κάποιες φωτογραφίες. Ωστόσο, συστήνω να ξεκινήσετε απλά με το να φωτογραφίζετε τα προϊόντα σας όσο πιο ρεαλιστικά και σωστά μπορείτε, και όταν μάθετε κάποια βασικά πράγματα, θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και φίλτρα για να δώσετε μια διαφορετική φωτογραφική απόδοση στα προϊόντα σας.

9. Προσοχή στη γωνία λήψης και τις σκιές του προϊόντος

Αποφύγετε να φωτογραφίζετε τα προϊόντα σας από ψηλά. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα φαίνονται είτε περίεργα είτε άσχημα. Εξαίρεση αποτελεί αν φωτογραφίσετε ένα προϊόν από πάνω όπως στο παράδειγμα.

Επίσης, μεγάλη προσοχή στις σκιές που δημιουργούνται από την πηγή φωτισμού που έχετε επιλέξει. Δε θέλετε να έχετε άγριες έντονες σκιές γιατί κάνουν το προϊόν να φαίνεται πιο ερασιτεχνικό.

Ακολουθήστε τη συμβουλή που σας είπα στο νούμερο 5 για να έχετε απαλές ή καθόλου σκιές και φωτογραφίστε το προϊόν σας από μια γωνία που είναι πιο φυσική στο μάτι.

Μείνετε συντονισμένοι για να μάθετε ακόμα περισσότερα πράγματα στο επόμενο άρθρο που θα γράψω.

Μέχρι τότε, εύχομαι σε όλους και όλες καλές δημιουργίες και καλές λήψεις!

Μην ξεχάσετε, το Σάββατο 6 Απριλίου παίρνω μέρος στην Ημερίδα Δημιουργικού Επιχειρείν στη Χειροτέχνικα Θεσσαλίας 2019, όπου θα μιλήσω για την δύναμη της φωτογραφίας και τα μυστικά της επιτυχημένης φωτογράφησης με απλά μέσα!

Φτιάξτο
Αντώνης Δαυίδ

Ο Αντώνης Δαυίδ δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον χώρο της φωτογραφίας απο το 2008 και ασχολείται με φωτογραφία πορτραίτου, εμπορική φωτογραφία και φωτογραφία εκδηλώσεων που έχουν να κάνουν με τον χώρο του gaming, του DIY και του crafting. Εκτός απο τις φωτογραφικές υπηρεσίες, ασχολείται και με την εκπαίδευση στη φωτογραφία, την οποία κάνει μέσω σεμιναρίων, workshops και μέσω του Photo Coaching™, το οποίο είναι ένα σύστημα εκπαίδευσης που έχει δημιουργήσει για όσα άτομα θέλουν την ταχύτερη και καλύτερη δυνατή μορφή εκμάθησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *